Panama ubezpieczy turystów


Na dość nietypową formę turystycznej promocji zdecydowała się Panama. Ogłosiła, że rodzina zagranicznego turysty, któremu zdarzyłoby się umrzeć podczas wizyty w tym kraju otrzyma do 20 tys. dolarów!

Panama nocą

nocna panorama panamskiej stolicy (fot: Carlos Adampol)

Na szczęście nie trzeba umierać, aby skorzystać z nowatorskiej promocji. Na finansową pomoc mogą też liczyć ci, którzy w trakcie podróży po Panamie np. nagle zachorują. Wiele państw wymaga od zagranicznych turystów obowiązkowego ubezpieczenia. My odwracamy sytuację i będziemy turystom to ubezpieczenie oferowali – tłumaczy serwisowi tierralatina.pl Salomón Shamah, z rządowego urzędu turystyki ATP.

Turystyczna polisa ubezpieczeniowa gwarantować będzie odszkodowanie do 20 tys. dolarów w przypadku śmierci (za które rodzina będzie mogła np. zorganizować repatriację zwłok), do 7 tys. dolarów zwrotów kosztów za pierwszy tydzień hospitalizacji w przypadku nagłej choroby, do 40 tys. dolarów za ratunkowy transport medyczny, do 2 tys. dolarów w przypadku konieczności nagłej wizyty u dentysty, do 3 tys. dolarów za ewentualną pomoc prawną i do 1000 dolarów za ewentualne przypisane przez panamskiego lekarza lekarstwa.

Oczywiście, zgodnie z zasadą że nie ma darmowych obiadów, ktoś za to ubezpieczenie będzie musiał zapłacić. I zrobi to… sam turysta. Ale bez żadnych formalności i nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Na finansowanie turystycznych polis pójdzie m.in. część opłaty lotniskowej jaką muszą płacić wszyscy pasażerowie odlatujący z stołecznego portu lotniczego, i która obecnie wynosi 40 dolarów.

Zdaniem Salomóna Shamaha, koszt polisy – dzięki jej masowości – nie będzie zbyt wielki. Szacuje się, że kosztować ona będzie od 2 do 3 dolarów od osoby.

ATP dostało już od rządu kredyt na wprowadzenie w życie tej nietypowiej oferty. Lada dzień ogłoszony zostanie konkurs, w wyniku którego wyłoniona ma zostać firma ubezpieczająca przyjeżdżających do Panamy turystów. „Gratisowe” turystyczne polisy mają się pojawić jeszcze w tym roku.

Salomón Shamah nie kryje, że ubezpieczeniowa oferta jest przede wszystkim zabiegiem marketingowym. Chcieliśmy przyciągnąć uwagę, zaoferować coś nowatorskiego, coś czego nie mają inne kraje w regionie – przyznaje.

Turystyka jest w Panamie jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi przemysłu. W ubiegłym roku kraj ten odwiedziło 1,5 miliona cudzoziemców, którzy – zgodnie z szacunkami – wydali prawie 1,5 miliarda dolarów.

Book Hostels Online Now

Prześlij dalej:

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.