Rio 2016 ma już logo!


Podczas noworocznej zabawy w Rio de Janeiro zaprezentowano logo Igrzysk Olimpijskich, których miasto to będzie gospodarzem w 2016 roku.

Prezentacja miała miejsce dwie godziny przed rozpoczęciem Nowego Roku, podczas specjalnej przerwy w koncercie popularnej brazylijskiej piosenkarki, Danieli Mercury, na słynnej Copacabanie. Organizatorzy szacują, że premierę logo, pokazywaną na czterech gigantycznych ekranach rozmieszczonych wzdłuż linii brzegowej, obejrzały ponad 2 miliony osób zgromadzonych na plaży. Oto co zobaczyli:

„Logo symbolizuje olimpijskiego ducha, oraz naturę, uczucia i aspiracje sportowców, miasta Rio de Janeiro i jego mieszkańców. Różne kraje, różni sportowcy i różni ludzie są połączeni w serdecznym uścisku, w indywidualnym i wspólnym ruchu, który – jeśli się dobrze przyjrzeć – obrazuje też jeden z najpięknieszych symboli Rio: wznoszącą się nad miastem Cukrową Głowę, promieniującą radością, jednością, świątowaniem i przyjaźnią” – tłumaczą organizatorzy Igrzysk w Rio.

Logo zaprojektowała lokalna agencja projektowa Tátil, po trwającym ponad 9 miesięcy wieloetapowym konkursie, w którym początkowo udział wzięło aż 139 brazylijskich biur projektowych, czy butików kreatywnych.




Prześlij dalej:

2 reakcje na "Rio 2016 ma już logo!"

  1. latinbrand  03/01/2011 o 13:39

    Bardzo fajne. Na pewno lepsze niż ten brutalistyczny bohomaz, który będzie robił za logo Olimpiady w Londynie!

    Odpowiedz
  2. Pingback: Logo Rio 2016 - jak powstało? | tierralatina.pl

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.