AviancaTACA i Copa w Star Alliance


Globalny sojusz lotniczy Star Alliance zdecydowanie „ucementował” swą obecność w Ameryce Łacińskiej. Od dzisiaj jego nowymi członkami w regionie są Avianca, TACA i Copa Airlines.

Star Airlines nie miał do tej pory zbyt wielkiego szczęścia do swych latynoamerykańskich członków. Brazylijski Varig – zbankrutował, Mexicana – wycofała się (i potem też upadła) – pisaliśmy o tym wszystkim przy okazji przyjęcia do sojuszu brazylijskiego TAMu. Wtedy wydawało się, że wreszcie Star zyskał solidny fundament w regionie, kóry przecież powszechnie uważany jest za jeden z najdynamiczniej rozwijających się rynków przewozów lotniczych.

Niestety dla Stara, dosłownie kilka miesięcy później TAM ogłosił, że będzie łączył się z chilijskim LANem, który należy do konkurencyjnego oneworld. I od razu zaczęły się spekulacje kto kogo przeciągnie na swoją stronę – czy to LAN przejdzie do Star, czy może TAM do oneworld? Jednak, jako że rozdającymi karty w tej fuzji byli od początku Chilijczycy, zdecydowana większość ekspertów prognozowała tą drugie rozwiązanie.

Ostateczną kropkę nad „i” postawiły władze antymonopolowe w Santiago – wśród warunków zgody na stworzenie LATAM Airlines Group znalazł się zapis de facto obligujący TAM do opuszczenia Star Alliance.

Tym razem jednak linie sojuszu, wśród nich m.in. polski LOT, nie pozostaną znowu bez latynoamerykańskiego partnera. TAM bowiem jeszcze nie wyszedł, a już do Star przyjęci zostali jego dotychczasowi konkurenci – Avianca, TACA i Copa Airlines.

AviancaTACA

samoloty Avianca i TACA w malowaniu Star Alliance

Avianca i TACA to obecnie część tej samej, bardzo potężnej firmy. Największy przewoźnik w Kolumbii ogłosił zamiar połączenia się z największym holdingiem linii lotniczych Ameryki Środkowej jesienią 2009 r. Proces fuzji został formalnie zakończony w marcu ubiegłego roku. W skład AviancaTACA wchodzą obecnie następujące linie lotnicze: Avianca (Kolumbia), TACA (Salwador), LACSA (Kostaryka), SANSA (Kostaryka), TACA Perú (Peru), Isleña Airlines (Honduras), La Costeña (Nikaragua), Aviateca (Gwatemala), AeroGal (Ekwador). Wszystkie one, z wyjątkiem ostatniej, stały się dzisiaj członkami Star Alliance.

Do sojuszu nie należy także brazylijska Avianca Brasil, która – choć należy do kontrolującej holding AviancaTACA grupy kapitałowej Synergy, nie jest jego częścią.

Z kolei Copa Airlines, to dynamicznie rozwijający się i posiadający jedną z najnowocześniejszych flot w regionie, przewoźnik z Panamy. W 2006 r., Copa przejęła kontrolę nad kolumbijskim liniami AeroRepublica, które – 4 lata później – zostały przemianowane na Copa Airlines Colombia. One także od dzisiaj są częścią Star Alliance.

Wejście do Star Alliance jest dla naszej firmy liczącym się osiągnięciem. Jesteśmy dumni z tego, że staliśmy się częścią największego i najbardziej prestiżowego sojuszu linii lotniczych. Pozwoli to nam bardziej skutecznie przyciągnąć uwagę świata w kierunku Przesmyku Panamskiego. Copa dostarczy pasażerom sojuszu nowe opcje podróży w Ameryce  Łacińskiej, oraz sprawniejsze przesiadki na lotnisku w Panamie, zwanym przez nas the Hub of Americas.– zapewnia Pedro Heilbron, szef panamskiego przewoźnika.

Dzięki dzisiejszemu rozszerzeniu Star Alliance zyskał dostęp do pięciu liczących się regionalnych hubów (lotnisk przesiadkowych) – w Limie, Bogocie, Panamie, San José i San Salvador. No i znacznie też rozszerzyła się też siatka połączeń oferowanych przez ten alians – AviancaTACA posiada flotę blisko 130 samolotów (80 kolejnych zamówionych) i lata na ponad 100 lotnisk, głównie w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach, ale też w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, oraz w Europie. Zaś Copa Airlines to 80 samolotów i ponad 60 obsługiwanycg tras. Wśród zupełnie nowych kierunków, które pojawiły się na mapie Star Alliance są m.in. tak atrakcyjne  turystycznie miejsca jak peruwiańskie Cuzco i Iquitos, La Ceiba w Hondurasie, czy kolumbijskia Cartagena i wyspa San Andrés.

Dzisiejsze rozszerzenie jest bardzo ważnym etapem w rozwoju Star Alliance, cementuje bowiem naszą obecność na tak ważnym i wciąż dynamicznie rozwijającym się rynku Ameryki Łacińskiej– podsumował szef aliansu, Mark Schwab.

***

PS. O lotach do Ameryki Łacińskiej i podróżowaniu samolotem po tym kontynencie dyskutować można w dziale lotniczym naszego forum. Zapraszamy też do korzystania z naszej wyszukiwarki najtańszych biletów.

Prześlij dalej:

2 reakcje na "AviancaTACA i Copa w Star Alliance"

  1. Pingback: Aeroplan - Sojuszów bitwa o Amerykę Łacińską

  2. Pingback: Avianca zamiast TACA | tierralatina.pl

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.