Społecznościowa gorączka w Latynoameryce


Mieszkańcy Ameryki Łacińskiej stali się światowymi liderami w korzystaniu z internetowych serwisów społecznościowych. Statystyczny internauta w tym regionie poświęca im ponad 7 godzin miesięcznie. I to nie licząć coraz popularniejszych połączeń z urządzeń przenośnych.

Wg. najnowszych danych firmy comScore, jednego ze światowych liderów w badaniu zachowań internautów, wynika że w kwietniu tego roku ponad 127 milionów mieszkańców Ameryki Łacińskiej, mających co najmniej 15 lat, odwiedziło – z komputera w domu lub pracy – witryny któregoś ze znanych serwisów społecznościowych. I, statystycznie, każdy z nich poświęcił temu zajęciu 7,5 godziny w ciągu miesiąca. Wg. autorów badania, w żadnym innym regionie świata społecznościówki nie zabierają internautom aż tyle czasu.

Te wyniki oznaczają, że już prawie 100 proc. internautów w Ameryce Łacińskiej odwiedza serwisy społecznościowe. I, co więcej, spędza w nich coraz więcej czasu. Obserwujemy też, że rynek serwisów społecznościowych, ulega ciągłym zmianom – pojawiają się na nim nowi się gracze, zmienia się dynamika między nimi. – tłumaczył wczoraj, podczas konferencji prasowej w Santiago de Chile, Alejandro Fosk, wiceprezes comScore na Latynoamerykę.

Niezagrożonym liderem wciąż jest, oczywiście, Facebook. Ze 127,3 milionów użytkowników, którzy w regionie odwiedzili w kwietniu takie serwisy (rok wcześniej było ich o 12 proc. mniej), aż 114,5 milona zajrzało na Facebooka (+37 proc.).

Drugi na społecznościowym podium jest Twitter, którego odwidziło w kwietniu 27,4 mln latynoamerykańskich internautów. Trzeci, należący do Google i popularny głównie w Brazylii, Orkut – miał 25,7 mln użytkowników.

To jednak nie te czołowe serwisy najdynamiczniej się rozwijają. W Ameryce Łacińskiej największy wzrost popularności zanotował, między kwietniem 2011 a kwietniem 2012, mikroblogowy serwis Tumblr. Jego publiczność w regionie się w tym czasie podwoiła i w minionym kwietniu osiągnęła 7,2 mln. Jeszcze większą dynamikę przyrostu popularności ma Pinterest. W styczniu tego roku zajrzało na niego zaledwie 153 tys. latynoamerykańskich internautów. 4 miesiące później było już ich 1,3 mln.

 Jeśli chodzi o czas spędzany w społecznościowych serwisach to też niepodzielny prym wiedzie Facebook. Co czwarta minuta poświęcona serwisom społecznościowym przez latynoamerykańskich internautów przypada właśnie jemu. Statystyczny regionalny użytkownik, w kwietniu 2012, miał otwarte strony Facebooka na swoim komputerze przez 7,7 godzin. Drugim w rankingu społecznościowym „pożeraczem czasu” jest – bardzo daleko w tyle – Orkut (trochę ponad 1,5 godz. miesięcznie).

Oto społecznościowa lista przebojów Latynoameryki:

1. Facebook – 114,5 mln użytkowników
2. Twitter – 27, 4 mln
3. Orkut – 25,7 mln
4. Slideshare – 12,8 mln
5. LinkedIn – 10,5 mln
6. Tumblr – 7,2 mln
7. Badoo – 6,1 mln
8. MySpace – 5,4 mln
9. DevianART – 5,2 mln
10. VK – 4,9 mln

Ranking opiera się wyłącznie na wizytach z komputerów w domu lub pracy. Nie obejmuje połączeń z komputerów publicznych i urządzeń mobilnych.

PS. tierralatina.pl też jest, oczywiście, obecna w społecznościowych serwisach. Można nas śledzić m.in. na Facebooku, Twitterze i Google+. Zapraszamy!

Prześlij dalej:

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.