TACA zniknie, zostanie Avianca


Władze AviancaTACA, holdingu kontrolującego szereg południowo i środkowoamerykańskich linii lotniczych, podjęły decyzję o unifikacji ich marek. Od przyszłego roku wszystkie nazywać się będą Avianca.

AviancaTACA to druga po LATAM Airlines, największa w Ameryce Łacińskiej firma zajmująca się transportem lotniczym. Powstała ona w wyniku, zapowiedzianego w październiku 2009 r., połączenia kolumbijskich linii Avianca z Grupo TACA z Salwadoru. W wyniku tej fuzji powstał holding kontrolujący następujące linie lotnicze:

  • Aerovías del Continente Americano S.A. (marka handlowa: Avianca) w Kolumbii
  • Tampa Cargo S.A. w Kolumbii
  • Aerolíneas Galápagos S.A. (Aerogal) w Ekwadorze
  • TACA International Airlines S.A. (TACA) w Salwadorze
  • Isleña de Inversiones C.A. de C.V. (ISLEÑA Airlines/TACA Regional) w Hondurasie
  • Aerotaxis La Costeña S.A. (La Costeña) w Nikaragui
  • Aviateca S.A. (TACA Regional) w Gwatemali
  • Líneas Aéreas Costarricenses S.A. (LACSA) w Kostaryce
  • Transamerican Airlines S.A. (TACA Perú) w Peru
  • Servicios Aéreos Nacionales S.A. (SANSA Regional) w Kostaryce

Wczoraj AviancaTACA poinformowała, że – po szczegółowej analizie rynkowej wykonanej przez specjalizującą się w tzw. identyfikacji wizualnej, amerykańskiej firmie Lippincott – podjęto decyzję, że ujednoliceniu wizerunku wszystkich należących do holdingu przewoźników. I od przyszłego roku będą oni wszyscy funkcjonować na rynku jako Avianca. Ma to pomóc m.in. w marketingu i ich pozycjonowaniu jako wiodących graczy na latynoamerykańskim i globalnym rynku przewozów lotniczych.

Wydany przez holding komunikat precyzuje, że te wszystkie należące do niego linie lotnicze zachowają swe dotychczasowe struktury i oficjalne firmowe nazwy. Zmieni się handlowa marka i cały, związany z nią, wizerunek (logo, mundury, malowanie samolotów, ich wystrój wewnętrzny, wygląd biur, etc.).

Nie oznacza to, bynajmniej, że samoloty wszystkich tych linii lotniczych upodobnią się do aktualnej kolumbijskiej Avianki. Ona także się zmieni. Przyszłorocznej unifikacji towarzyszyć ma bowiem zmiana jej dotychczasowego wizerunku.

logo Avianca

Aktualne logo Avianca

Szefowie holdingu podkreślają, że planowana zmiana wizerunku jest w pewnym stopniu zwieńczeniem rozpoczętego w 2009 r. procesu łączenia się dawnych konkurentów. W jego trakcie m.in. zredukowano liczbę różnych typów używanych samolotów z 11 do 4, uruchomiono 45 nowych tras, powiększono flotę, wprowadzono wspólny program lojalnościowy dla pasażerów, oraz doprowadzono do wejścia niemal wszystkich należących do AviancaTACA przewoźników (wyjątkiem jest ekwadorski Aerogal) do sojuszu Star Alliance.

AviancaTACA dysponuje obecnie flotą ponad 100 samolotów i przetrasportowała w pierwszych trzech kwartałach tego roku 17 milionów pasażerów (wzrost o 13,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego).

Prześlij dalej:

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.