GOL zwalnia, ale planuje karaibski hub


Brazylijskie linie lotnicze GOL, drugi co do wielkości przewoźnik lotniczy w tym kraju, planują otwarcie hubu na Dominikanie. Ale także zwolnienie 850 pracowników.

Szefowie linii lotniczych GOL poinformowali, że planują – już w niedalekiej przyszłości – utworzenie węzła przesiadkowego (hubu) na lotnisku Las Américas w Santo Domingo, stolicy Dominikany. Brazylijski przewoźnik, którego udziałowcem są amerykańskie Delta Air Lines, chce bowiem uruchomić nowe trasy do najważniejszych miast w Stanach Zjednoczonych i dominikańskie lotnisko miałoby się miejscem, w którym pasażerowie lecący z różnych miast w Ameryce Południowej przesiadaliby się do samolotów lecących do Ameryki Północnej. I vice versa.

Samoloty GOL zaczną latać do USA już w przyszłym miesiącu – jako pierwsze, 15 grudnia, uruchomione zostaną połączenia Santo Domingo – Orlando i Santo Domingo – Miami, skomunikowane z samolotami przylatującymi na Dominikane z São Paulo i Rio de Janeiro.

Jednak równocześnie z rozwojem międzynarodowych połączeń GOL kontynuuje, zapowiedzianą w kwietniu tego roku, redukcję połączeń wewnątrz Brazylii. Jego krajowa oferta już zmniejszyła się o ok. 10 proc., a w pierwszej połowie przyszłego roku ograniczona zostanie o kolejne 5 do 8 proc. W tym celu m.in. zamknięte  zostaną linie lotnicze Webjet, które GOL przejął w lipcu ubiegłego roku.

Początkowo kierownictwo GOLa zapewniało, że Webjet zostanie „wchłonięty” przez ich firmę. Teraz jednak, mimo że zaledwie miesiąc temu brazylijskie władze antymonopolowe wydały ostateczną zgodę na taką fuzję, szefowie GOL mówią, że Webjet zostanie po prostu zlikwidowany.

Dwa dni temu samoloty Webjet zostały „uziemione” i odwołano wszystkie loty wykonywane przez tego przewoźnika. GOL poinformował, że zamierza jak najszybciej zwrócić do leasingodawców 20 „webjetowych” boeingów 737-300, uznanych zostały za „zbyt stare i zbyt paliwożerne” aby wejść do floty GOLa. Wcielonych do niej zostanie jednynie 5 pozostałych, latających dotychczas w barwach Webjet, boeingów 737-800. GOL poinformował również, że stopniowo zwolni niemal wszystkich z 850 dotychczasowych pracowników przejętego w ubiegłym roku konkurenta.

Flota GOL składa się obecnie z 87 boeingów 737-800 i 43 boeingów 737-700. Firma złożyła już zamówienie na kolejne 88 boeingów 737-800 i 60 egzemplarzy wciąż opracowywanego przyszłego modelu 737 MAX.

Prześlij dalej:

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.