Avianca Brazil będzie w Star Alliance


Avianca Brazil, brazylijski przewoźnik połączony kapitałowo z kolumbijskim gigantem lotniczym, będzie od przyszłego roku członkiem sojuszu Star Alliance.

Ogłoszona dzisiaj decycja o zaplanowanym na przyszły rok przyjęciu Avianca Brazil w poczet członków Star Alliance nie jest niespodzianką. Największy sojusz lotniczy świata (należy do niego m.in. polski LOT) nie mógł przecież pozostać bez partnera w największym państwie Ameryki Łacińskiej, która uważana jest za jeden z najdynamiczniej rozwijających się rynków przewozów lotniczych na świecie.

Po tym jak aktualny brazylijski członek Star Alliance, TAM Airlines, ogłosił że 31 marca przyszłego roku przejdzie do konkurencyjnego sojuszu Oneworld, jedynym pytaniem było nie „czy”, lecz „kiedy” Avianca Brazil zajmie tam jego miejsce.

Bo choć, wbrew temu co można by przypuszczać, Avianca Brazil nie jest formalnie filią kolumbijskiego giganta lotniczego Avianca, który jest już członkiem Star Alliance), to jednak obaj przewoźnicy połączeni są kapitałowo – zarówno kolumbijska Avianca, jak i Avianca Brazil, są kontrolowane przez brazylijski konglomerat Synergy Group, należący do mających polsko-żydowskie k0rzenie braci Efromovichów.

Jestem zadowolony, że będziemy mogli dodać Avianca Brazil do naszej siatki połączeń wewnątrz największego państwa Ameryki Łacińskiej, największej gospodarki regionu i głównego rynku przewozów lotniczych. Avianca Brazil jest firmą rozwijającą się i – pracując razem – możemy stworzyć siatkę połączeń która zapewni naszym pasażerom możliwość dotarcia w jak najwięcej wybranych przez nich miejsc. A pasażerowm Avianca Brazil wiele połączeń międzynarodowych.– stwierdził dzisiaj Mark Schwab, szef Star Alliance, zaraz po tym jak rada nadzorcza sojuszu podjęła decyzję o planowanym przyjęciu nowego brazylijskiego członka.

flota Avianca Brazil składa się z airbusów i fokkerów

flota Avianca Brazil składa się obecnie z airbusów i fokkerów

Zaplanowane na 2. kwartał przyszłego roku przyjęcie Avianca Brazil pomoże temu sojuszowi zminimalizować straty związane z przejściem TAMu do konkurencji i to w dodatku tuż przed futbolowymi mistrzostwami świata, które w przyszłym roku odbędą się, na przełomie czerwca i lipca, właśnie w Brazylii. Niemniej straty będą, bo brazylijska Avianca nie będzie w stanie wypełnić luki po TAMie, przynajmniej nie od razu.

TAM to lotniczy gigant posiadający 168 samolotów i łączący aż 62 lotniska (w tym 41 w samej Brazylii). Avianca Brazil posiada 32 maszyny, którymi lata między 24 lotniskami w Brazylii.

Ale szefowie przyszłego nowego członka Star Alliance zapewniają, że sytuacja się poprawi: –To bardzo ważny dzień w historii naszej firmy. Wejście do rodziny Star Alliance pomoże w rozwoju nowych połączeń. Cieszymy się, że już niedługo będziemy służyć pasażerom tego sojuszu.– zapewnił German Efromovich.

Avianca Brazil powstała w 1998 r. jako OceanAir. Początkowo firma specjalizowała się w transporcie pracowników firm naftowych w Brazylii. Nową nazwę uzyskała w 2010 r. – w kilka miesięcy po przejęciu kontroli przez Synergy Group nad kolumbijską Avianką i środkowoamerykańskim przewoźnikiem TACA.

Synergy Group kontroluje także linie lotnicze Avianca Ecuador (ex AeroGal), które – jak zapowiada German Efromovich – też w przyszłości powinny stać się członkiem Star Alliance.




Prześlij dalej:

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.