Brazylijski Azul chce latać do USA


Brazylijskie tanie linie lotnicze Azul chcą zacząć latać na trasach międzykontynentalnych. Firma zamówiła już niezbędne do tego samoloty.

Założone w 2008 r. brazylijskie linie Azul są obecnie trzecim co do wielkości, po GOLu i TAMie, przewoźnikiem lotniczym w tym kraju. Działają wg. tzw. niskokosztowego modelu biznesowego i posiadają obecnie flotę 137 samolotów: embraerów i turbośmigłowych ATRów. Latają nimi wyłącznie wewnątrz Brazylii. Ale to ostatnie ma się już wkrótce zmienić.

23 kwietnia firma poinformowała, że podpisała z firmami leasingowymi kontrakt na 11 kolejnych samolotów. I będą to tym razem szerokokadłubowe maszyny dalekiego zasięgu: 6 używanych airbusów A330-200, które zaczną trafiać do jej floty już pod koniec tego roku, oraz 5 zupełnie nowych airbusów A350-900, które pojawić się powinny w głównej bazie Azul na lotnisku Viracopos w Campinas (ok 100 km od São Paulo) w roku 2017.

AZUL

To właśnie stamtąd samoloty Azul mają zacząć latać za granicę. I od razu na inny kontynent. Szefowie firmy ujawnili, że planowane są loty do Stanów Zjednoczonych – do Nowego Jorku, Orlando i Fort Lauderdale. Wybór tych miast nie jest, oczywiście, przypadkowy. Są to huby (lotniska przesiadkowe) amerykańskiej – też taniej linii lotniczej – JetBlue. Obie firmy najprawdopodobniej zaczną wtedy ze sobą ścisłą współpracę.

O porozumienie trudno nie będzie – zarówno JetBlue jak i Azul założyła ta sama osoba: mający podwójne, brazylijskie i amerykańskie, obywatelstwo przedsiębiorca i inwestor David Neeleman.

Azul ma szansę stać się siódmymi na świecie tanimi liniami lotniczymi obsługującymi trasy międzykontynentalne. Aktualnie robią to Jetstar International z Australii, Air Asia X z Malezji, Scoot z Singapuru, Cebu Pacific z Filipin, flynas z Arabii Saudyjskiej i europejski Norwegian.

Zdaniem wielu analityków rynku lotniczego międzynarodowa ekspansja Azul może być preludium do przyjęcia tego przewoźnika do globalnego sojuszu Star Alliance, który – po opuszczeniu go przez TAM – jest ponownie relatywnie słabo reprezentowany w Ameryce Południowej. Tymczasem już teraz Azul ma podpisane umowy code-share na wewnętrzne loty w Brazylii z trzema przewoźnikami z tego sojuszu – Lufthansą, TAP Portugal i United.

****

P.S. Na naszym latynoamerykańskim forum dyskusyjnym znajduje się dział poświęcony podróżom lotniczym po (i do) Ameryce Łacińskiej.

Book Hostels Online Now

Prześlij dalej:

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.