Latam! Czym? LATAMEM!

Szefowie LATAM Airlines Group poinformowali, że w przyszłym roku wszystkie należące do grupy linie lotnicze, w tym LAN i TAM, zostaną przemianowane na LATAM.


O planowanym „rebrandingu” należących do LATAM Airlines Group linii lotniczych poinformowano, równocześnie, na konferencjach w Santiago de Chile i São Paulo. Tam bowiem swe siedziby mają dwie największe i najbardziej znane filie tego latynoamerykańskiego lotniczego giganta: chilijski LAN Airlines i brazylijski TAM.

Zgodnie z zapowiedzią obie te marki przestaną w przyszłym roku istnieć i wszystkie należące do LATAM Airlines Group linie lotnicze, czyli także zajmujące się przewozami cargo LAN Cargo, TAM Cargo, ABSA i Mas Air, zaczną funkcjonować pod nową nazwą: LATAM.

LATAM

LATAM – nowa nazwa i logo

LATAM Airlines Group powstał w 2012 r. w wyniku połączenia dwóch największych w Ameryce Południowej przewoźników lotniczych – chilijskiego LANu i brazylijskiego TAMu. Choć słowo „połączenie” było w tym przypadku eufemizmem, mającym na celu uspokojenie brazylijskiej opinii publicznej, bo w praktyce doszło do przejęcia brazylijskich linii, przez chilijskiego konkurenta. Ale, fakt, było to przejęcie „polubowne”, wynegocjowane przez największych udziałowców obu firm.

I choć utworzenie marki LATAM oznaczać będzie zamknięcie potężnego rozdziału historii latynoamerykańskiego lotnictwa (LAN istnieje od 86 lat, a TAM od 39), to nie jest chyba dla nikogo zaskoczeniem. Już 2 lata temu, szef LAN, Ignacio Cueto, zapowiadał w jednym z wywiadów, że do unifikacji marki wcześniej, czy później na pewno dojdzie. Choć wtedy sugerował jeszcze, że nowa nazwa może być zupełnie inna.

Najwyraźniej eksperci od marketingu i brandingu doszli jednak do wniosku, że LATAM jest najlepszym wyjściem. Bo nie tylko jest to połączenie nazw LAN i TAM, ale w dodatku nazwa ta kojarzy się z LATin AMerica, czyli podstwowym rynkiem tego przyszłego przewoźnika.

LATAM

Ze wszystkich rozważanych możliwości, marka LATAM od początku wydawała się nam najbardziej naturalna – będąca rezultatem połączenia LAN i TAM. Niemniej potrzebowaliśmy trochę czasu aby wzajemnie się poznać i dojrzeć do tak przełomowej decyzji. Było jasne, że posiadanie jednej nazwy jest czymś fundamentalnym dla wzmocnienia naszej fuzji – tożsamość budowana wokół nazwy takiej jak LATAM będzie miało dużą siłę i wzmocni tworzenie największej firmy lotniczej Latynoameryki! Nowa marka narodziła się z potrzeby zachowania tego co najlepsze w dotychczasowych dwóch tożsamościach, zachowania dziedzictwa po nich i stworzenia jednej wspólnej, jeszcze silniejszej, która będzie zawierała esencję dotychczasowych firm i będzie esencją latynoameryknańskości.

– mówił podczas prezentacji LATAM Mauricio Amaro, prezes Rady Dyrektorów LATAM Airlines Group.

LATAM

LATAM

Zakłada się, że proces unifikacji rozpocznie się w przyszłym roku i potrwa około 3 lat. Nowy „branding” trafi na początku do przedstawicielstw linii, oraz na jej strony internetowe. Później zacznie się przemalowywanie samolotów.

LATAM będzie największą linią lotniczą Ameryki Łacińskiej i jedną z 12 największych na świecie. Obecnie samoloty LAN i TAM wykonują ponad 1500 lotów dziennie, łącząc ponad 140 miast w 24 państwach świata. Wykonują loty także do Europy, Ameryki Północnej, Australii i Oceanii, oraz na Karaiby. A także loty wewnętrzne w 7 państwach Ameryki Południowej. Z kolei należące do LATAM Airlines Group linie cargo obsługują aż 122 regularne połączenia.

LATAM Airlines Group zatrudnia obecnie ponad 53 tys. osób i posiada w sumie ponad 330 samolotów.

Linie lotnicze LATAM, podobnie jak obecnie LAN i TAM, należeć będą do globalnego sojuszu lotniczego oneworld.

Prześlij dalej:

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.